29 Ocak 2011 Cumartesi

83.Oscar töreni ve favorilerim:)

 Warner Bros

83.Oscar töreni adayları açıklandı.Benim favorim tabiki inception. Rüyalarla haşır neşir olmayı seven biri olarak kendimden de pek çok parça bularak keyifle izlediğim bu film için hala bir ton komplo teorisinin ortalıklarda dolaşmanasını bile ben hala bir başarı olarak görüyorum.
Filmi izleyenler için anlamlı olcak bu  bi kaç teoriyi sizinle paylaşmak istersem eğer.

Spoiler (hep yapmak istemişimdir:p)

Cobb yusuf'un dükkana gittiğinde ilacı denemek için uykuya dalışından sonra kalktığında totemini çeviremiyor ve filmin ondan sonrasında da sonuna kadar hiç çevirmemiş oluyor. yani bir ihtimal daha ki yusuf'un dükkana gelene kadar herşey gerçek, orada uykuya daldıktan sonraki izlenilenlerin hepsi cobb'un rüyası olabilir.Zaten mimarlık ögrencisi kızı yetiştirirken kıza anlattığı pek çok şeyi yaşaması da buna örnek gösterilebilir. Birden bire peline düşen adamlar, bi bara girdiginde dikkatlerin onun üzerine yogunlaşması, iki duvar arasında sıkışıyomuş gibi kalması gibi olaylar rüya olabiliceği görüşünü pekiştiren etmenler:) Bu durumda filmde tamemen Cobb abimizin kendi en derinliklerine inerek vicdanını rahatlatma çabasından oluşuyor.

İkinci bir düşünce tarzıda bunu yalanlar nitelikte. Bu sefer olay çocukların üzerine gidilerek çözülmeye çalışılıyor ; Filmin sonundaki casting listesinde Çocukların iki yaş büyük halleri için başka kişilerin isimleri var.Yani son sahnede çocuklar başka, buda Cobb'un kendi çocuklarının 2 yaş büyük hallerini rüyasında yaratamayacgına göre filmin rüya degil gerçeklik oldugunu bize göstermiş oluyor diye düşünebiliriz.

Benim aklımı kurcalayan başka bi soru ise Cobb'un kullandıgı totemin Mal'a ait olması, bu ayrıntıyı göze alırsak izledigimiz her şey Mal'ın rüyasından ibarette olaibilir bence:)

Spolier

8 dalda Oscar'a aday gösterilen bu film bana göre en iyi film, en iyi senaryo, en iyi görüntü yönetmenliği,en iyi orjinal senaryo ve Hans Zimmer'ın o müthiş müzikleriyle en iyi müzik ödüllerini alabilrmiş gibi geliyor.
Tabi aranızda bana katılmayanla olabilir, annem ve babamın bizzat filmi izlerken uyuduklarını, çiğdem çitlediklerini, bütün ayrıntılarını kaçırdıklarını, ertesi günlerdeydi neydi o rüyalı müyalı film dediklerini düşünürsem eğer...:D

Altın Küre'den önce sorsanız Facebook social network filmine hiç şans tanımazdım ancak şimdi bu film ne yapar bilinmez demekle yetiniyorum. Diger bir filmde Alice in Wonderland kuşkusuz o da hakettiği en iyi kostüm ve makyaj dalında ki ödülleri toplayacaktır bence:)

Bu arada Oscar öncesi dağıtılan ve yılın en kötülerinin seçildiği Razzie ödüllerinin adayları da belli olmuş: 'Sex and the City 2, 'Twilight' ve 'Son Hava Bükücü' en güçlü adaylarmış. Son Hava Bükücü filmine binbir hevesle Kanyon'da gitmiştik, filmin yaklaşık 4/3 ünde gözümüzden gözlüklerimizi çıkarıp izlemiş, çıkışta da verdiğimiz paraya yazıklar olsun demiştik... Razzie umarım bizim hıncımızı alır diyerek bu yazımıda noktalıyorum:D

PS:Birkaç günlüğüne yazlığa gidip kuzinede nostaljik kestane pişirip gelicem:D

Hiç yorum yok: