27 Ocak 2011 Perşembe

Kürk'e bakış

Son zamanların en hararetli geçen muhabbetlerinden biri de kürk. Bendeniz de sokakta gencinden yaşlısından pek çok kişinin üzerinde kürk görüyorum bazısı gerçek bazısı sahte... Benim için pekte farketmiyo açıkçası, görüntüleri aynı sonuçta, benim hiç hoşuma gitmiyor.. PETA'cı değilim, ama kürkü sevmiyorum hoşlanmıyorum işte...
Selin İmer kürklü fotoğrafını eleştiren bir köşe yazarına "alamıyorum param yetmiyor şuna desene demiş" hatta, güldüm:)
Şimdi sizle bu mevzuyu iki farklı gözle inceleyen iki mezuniyet projesi paylaşacağım..İki tasarımcımızda London College mezunu..
İlki Natalie Rae




 Projesinin gelişim aşamasında Ryan Berkley'in antropomorfik çizimlerinden etkilenmiş. Projenin başından beri sürdürülebilirlik konusu üzerinde de çalışmış. Hem kalıp aşamasında daha az kumaş hem finale kadar dönemde çoko az miktarda kağıt sarfiyatı yapmaya çalışmış:)
Koleksiyonunda kürk yerine başka ne tür bir malzeme kullanabileceğini düşündüğünde yaptığı staj döneminden de etkilenerek, kumaş üzerine "nakış" işlemeyi düşünmüş. Sonunda da böyle güzel tasarımlar ortaya çıkmış...







İkinci isim ise Merve Tuna
Koleksiyonun ismi roadkill down the runway.
Türkçeye tam çevirmek zor ancak yollarda ölen hayvanlara bir gönderme oldugunu söyleyebilirim size..

Koleksiyonu bazıları tarafından çok zekici bulunmuş, bazıları için ise korkunç derecede rahatsız...





2 yorum:

Ayşegül dedi ki...

Kürkü kesinlikle çok hayvani buluyorum.
Tam bi Kürk karşıtıyım diyebilirim.
Peta'nın internet sayfasını ziyaret edip, senin de nötrlükten kürk karşıtlığına geçmeni diliyorum.
:)
Sevgiler..

Ayşegül dedi ki...

http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.sinantaga.com/wp/wp-content/uploads/2008/01/tarkaninkurku.jpg&imgrefurl=http://www.sinantaga.com/wp/tag/tarkan/&usg=__i26ZTEfL1BAiGoijgIZjc5QdAcc=&h=382&w=400&sz=39&hl=tr&start=0&zoom=1&tbnid=CS6Jq7T8qcyctM:&tbnh=131&tbnw=173&ei=y-ZCTanCD8W1tAbjk4nVDQ&prev=/images%3Fq%3Dtarkan%2Bk%25C3%25BCrk%26um%3D1%26hl%3Dtr%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:tr:official%26biw%3D1364%26bih%3D538%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=432&vpy=80&dur=811&hovh=219&hovw=230&tx=132&ty=81&oei=y-ZCTanCD8W1tAbjk4nVDQ&page=1&ndsp=21&ved=1t:429,r:2,s:0